Tuesday, October 9, 2012

Pravalia parintilor vinde tati


 Mai pe romaneste asa ar suna ce fac cei de la Pravalia Parintilor. Sau mai degraba ajuta barbatii sa devina tati. Iar daca va intrebati cum adica sa devina tati? - nu e vorba de fecundari in vitro sau in viu, ci e vorba de surubareala la cap. Mie mi-a fost destul de greu sa ma conving ca voi fi tata chiar daca imi doream asta. Din cauza asta m-am apucat intai de intrebat in stanga si in dreapta despre ce inseamna a fi tata si am primit raspunsuri care mai de care mai colorate:
 - s-a terminat viata
 - te-ai lins pe bot de sex
 - sa iti iei la revedere de la prietenii tai acum, ca apoi nu vei mai apuca
 - gata cu somnul, fratioareee
 - esti mort!
 Problema e ca niciun raspuns dintre cele primite nu m-a dumirit - ce e aia sa fii tata? ce voi simti? Voi putea sa imi iubesc copilul? Ma va iubi? Voi stii sa comunic cu el si ce sa ii spun? Voi fi in stare sa il educ? ( inca nu stiam ca si el ma va educa pe mine).
 M-am apucat apoi de citit carti de specialitate. Din pacate cartile erau pentru si despre mame. Am aflat despre furtunile de hormoni, despre schimbarile din corpul mamei, despre relatia mama-bebelus si despre alaptare. M-a ajutat sa imi inteleg sotia si sa o sprijin, dar pe mine nu m-a ajutat cu nimic. Lista intrebarilor fara raspuns traia si crestea linistita in creierii mei.
 Am fost apoi, impreuna cu Del la cursuri de puericultura si Lamaze. Aici am avut noroc ca am dat peste o tipa misto ( Claudia, care si-a bagat coada si in proiectul asta cu tati de care vorbesc ) care m-a intrebat la inceputul cursurilor ce ma astept sa aflu. Am balmajit eu niste intrebari, dar imi venea sa urlu ca la terapeut toate angoasele. Claudia a stiut sa imi lumineze mintea speriata la multe capitole. Am ramas, totusi cu multe intrebari pentru care nici pana azi nu am raspuns.
 Si cum zic parintii sau bunicii nostri - " daca aveam eu sansa voastra...eheee...poate eram mai departe..." asa imi vine sa zic si eu pentru ca proaspetii si viitorii tati au sansa sa aiba ceva DOAR al
 lor ( in afara de blogul meu, desigur :) ) - Seara taţilor - atelier de lucru pentru taţi, alături de psihologi organizata de Pravalia Parintilor.

Seara "e" de fapt vreo trei si "se bazează pe preocupările frecvente şi de cele mai multe ori nebăgate în seamă ale taţilor despre ce presupune sarcina de a deveni sau de a fi tată şi despre locul său în viaţa propriului copil." Pai ce mai vreti mai nene? Daca aveam asa ceva acum vreo doi ani dormeam mult mai bine inainte de nasterea lui Luca si chiar si dupa.
Hai fugiti la inscriere daca sunteti viitori tati sau alungati-va barbatii la curs, daca sunteti cu burtica in crestere.

3 comments:

  1. Foarte interesant (si util, chiar si pentru viitoarele mamici, care se confrunta cu barbati mai putin deschisi la minte). Hai ca ii dau bookmark pe Merita Citit sa afle si altii despre Pravalia parintilor.

    ReplyDelete
  2. Exista o carte pentru viitorii tatici, nu mai stiu cum se numeste, am gasit-o intr-un hipermarchet si era in jur de 20 lei. Am luat-o pentru un viitor tatic dar dupa ce am citit putin din ea imi venea sa n-o mai dau. Era amuzanta si incerca sa raspunda la tot felul de intrebari practice. Cel mai amuzant mi s-a parut capitolul "Un copil costa mult?".

    ReplyDelete
  3. Genial! Multumim, Ta-su! Imi trimit sotul, e unul din cei cu mintea deschisa, dar mi-am dat eu seama ca ii e un pic frica si are multe intrebari despre 'meseria' asta :)) si asa cum spuneai si tu, cele mai multe carti se adreseaza mamicilor, si au si taticii nevoie de asigurari ca totul va fi bine.

    ReplyDelete