Monday, January 14, 2013

Pe bune despre pub pe net


Eu vorbesc cinstit mereu, dar acum voi fi al dracului de cinstit. 

Cum poate ati remarcat deja au tot aparut pe blogul meu diverse post-uri de publicitate. Publicitate e cam mult spus, totusi. Sa le zicem de promovare sau multumire ( vezi Tikki shoes, Hip-hip sau Neoset ). Odata cu ele sunt convins ca ati inceput sa cascati a plictiseala sau a nemultumire pe la tastatura. Asa fac si eu cand citesc pe vreun blog despre diverse produse, firme sau campanii. E normal, ne invenineaza asa de mult tv-ul, radioul si youtube-ul cu publicitate ca nu mai avem nici cea mai mica rabdare sa mai si citim voit balarii care promoveaza diverse chestii. Se spune ca noua moneda a vremurilor noastre este like-ul. In functie de like-uri poti fi platit sau rasplatit, luat in seama sau uitat. S-a pervertit destul de rapid saracul deget mare ridicat si acum parca nici like-ul ne mai place. Nu mai dam like chiar daca ne place ca daca isi ia nu stiu care vreo avere pe asta. Daca sunteti de genul asta aveti grija ca si vizualizarile se platesc si va feriti inutil de like-uri :). Din pacate si cei din fata tastaturilor trebuie sa traisca si ne cer bani. De fapt nu ne cer bani, ci rabdare - rabdarea de a le inghiti mizeria publicitara ca sa putem ajunge apoi la continutul gratuit al internetului. Asta era nu? Netul e gratuit! Da, dar gura asta a netului nu trebuie sa manance si ea ceva? Nu? Da-o-n gura masii? Pai daca ar fi asa google, facebook, wikipedia din ce salam sa muste? Chiar vrem sa cautam fara motor de cautare? E misto cand stam la bere si ne loveste vreun lapsus de doi lei si scoatem repede smartphone-ul ca sa punem capat chinului amintirii din manualele scolare, nu? E misto! Dar nu merita in cazul asta si gura google-ului o bere? Pai merita.

Si bloggerii astia parliti care scriu verzi uscate de ce vor bani? Nu au salariu de la job? De ce sa faca ei bani pe ochii mei avizi de lectura sociala gratis? Pai hai sa luam cazul meu - am facut un blog de tata intai ca sa am un loc unde sa povestesc experienta nasterii lui Luca din punctul meu de vedere. Cautasem o astfel de lectura pe net dar nu am gasit nimic despre barbati si mi-am zis ca poate intereseaza si pe alticineva, cum si pe mine m-a interesat. Asa mi-am pus povestea pe net. Apoi m-am gandit ca scrisul e un exercitiu care (neasteptat) imi face placere si ar fi misto sa mai fac compuneri din experientele mele - pentru curiosi. Bang! S-a nascut blogul. Am ramas uimit sa vad cum creste blogul singurel. Voi ati venit curiosi in noua mea casa, iar eu, magulit si fericit de prezenta voastra, am inceput sa dau si mai mult. Am inceput deodata sa iau joaca mai in serios si sa devin responsabil cu blogul. Am avut niste socuri cand am aflat ca cititorii chiar ma iau in serios si am continuat cu mai mult drag si mai mult avant. A venit la un moment dat ideea care ii vine oricarui tata - cum ar fi sa lucrez de acasa? Cum ar fi sa fiu aproape de familia mea draga cat mai mult? Wow! Si crezi ca se poate din blogul ta-su? Hahaha! Bai, nu stiu. Dar daca s-ar putea? Nu ar fi bine sa incerc macar, in loc sa ma intreb ca prostul? Hmmm.
Si iata-ma incercand sa vad pana unde merge visul asta. Ce am de pierdut? Interesul, rabdarea voastra si visul meu. Ce aveti voi de pierdut? Nimic. In cazul asta nu merita sa incerc?

Nu stiu cum se vede de la voi dar post-uri platite au fost foarte putine. Mai precis unul. Restul au fost reclame de drag sau multumire. Cum sa nu va zic si voua despre Tikki care mi-a incaltat cel mai bine copilul? Sau despre HipHip care au adus Manduca in Romania si ne-au usurat cel putin 1 an din viata agitata de bebelusie. Cum sa nu va zic si voua despre astea, voi, musafirii care mi-ati dat aripi? Daca tot incerc sa ajut Universul cu blogul asta n-as fi oare obligat sa dau si sfaturi bune? Asa cum sunt si obligat sa filtrez prostiile. De exemplu am refuzat o campanie de la o firma de lactate pentru ca n-as fi avut curajul sa va mint. Acum a inceput sa sara lumea ca am scris despre Neoset si ca nu mai scriu the usual funny shit. Nu m-a obligat nimeni sa scriu despre ei dar mi s-a parut misto ca au canapele pe care poti desena. Poate unii sunteti interesati si va doriti o grija in minus sau poate va linisteste doar ideea ca exista asa ceva. Nu conteaza, trebuia sa stiti.

Asa si care e concuzia, bai nene? Pai va dau un exemplu: cand vad un tanar cu reclame in mana la metrou iau fluturasul si ii zambesc chiar daca nu ma intereaza de pizza pe care o reduce cu 50%. Stiu ca el isi ia bani pentru ca eu fac un gest care nu ma doare - iau fluturasul, citesc pe diagonala si il arunc. Au fost cazuri cand din intamplare am gasit si chestii misto pe biletele alea enervante. Asadar, daca nu sunteti deja obisnuiti, obisnuiti-va sa va rasplatiti gurile internautilor care fac chestii pentru noi. Love comes back to us. Daca nu sunteti de accord, combateti produsele cu argumente utile tuturor, dar nu spuneti sa nu mai pun reclama pe blog ca va faceti de cacao.

Aveti grja ca am inceput o colaborare cu Pampers Premium Care. Daca piuie vreunul iau foc. :) (AM sa va dau detalii in zilele ce vin. Repet, nu am sa va mint niciodata. Daca aveti banuieli, tipati si am sa va raspund cinstit.

28 comments:

  1. Te-ai gandit vreodata ca luand hartia din mana celui cu reclame la metrou si aruncand-o 3 pasi mai incolo, el isi ia niste bani fara sens (ca mesajul nu a ajuns la tine), ala care a printat fluturasul la fel, a luat banii degeaba, iar hartia in sine, pusa la gunoi, nu reprezinta decat deseu (cu tot alaiul aferent)? E o chestie bizara actiunea asta in economie, banuiesc ca are si un nume... :)
    Iar cu pemparsii, vezi ca deja ti-au luat-o inainte alte bloguri, asa ca daca ai nevoie de trafic, grabeste-te :))).
    Bafta oricum. Eu personal nu cred ca poti trai din blogging in Romania.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parca sampling ii zice inutilitatii cu fluturasii. Si eu mi-as dori o pubela de reciclat fluturasii dar suntem departe de asa ceva. Faza e, cred eu, ca targetul fluturasor sunt oamenii care traiesc din super-oferte si care citesc tot. Noi nu intram aici, dar altii da.
      Iar din blogging nu se traieste in Romania, dar blogging + alte chestii mai au sanse.

      Delete
    2. Da, noi nu intram in target-ul lor. Fix de aia eu nu iau fluturasul. Si de aia iubesc reader-ul, ca ma scuteste sa intru pe postarile care nu ma intereseaza.
      Mi se pare ca te justifici cam mult. Vrei sa scrii despre planeta maimutelor? sau despre papuris? sau despre aifon738? E doar treaba ta sa-ti aduci numarul de vizite dorite pana la urma, nu? :)

      Delete
  2. Bine argumentat, sunt de acord cu ce ai spus. Poate că unii te-au criticat pentru că li s-a părut că ai scris mai rar în ultima vreme şi mai mult despre produse... Poate că ar trebui să scrii mai des, iar proporţia posturilor cu produse să fie cam de 1 din 3. În rest, e clar că eşti un tip sincer şi că nu ai recomanda un produs în care nu ai crede.

    PS. Culoarea închisă face comentariile tale greu de citit... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mersi de info cu culoarea. Acum e mai bine?

      Delete
    2. Culoarea asta e cam la fel de închisă. De ce nu pui una deschisă?

      Delete
    3. :( era culoarea aia ca sa mearga cu header-ul blogului. Acum e alb. simplu.

      Delete
  3. Dedi, eu te inteleg, desi am avut instinctiv aceeasi reactie de usoara dezamagire ca si cei care ti-au criticat posturile promotionale. Te inteleg. DAAAR, daca vei colabora cu Pampers (care sunt implicati in campanii de vaccinare in Africa :-(), pe mine ma pierzi de cititoare asa cum si ei m-au pierdut de clienta demult (Babylove sunt mult mai bune ;-)). Poate ca te doare in cot, poate nici acolo, dar am vrut sa stii. Sunt trista.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, Babylove sunt cele mai bune pe care le-am găsit eu, sunt eco şi nu sunt mai scumpe decât Pampers. Despre vaccinuri mă abţin, pentru că am cu totul altă părere.

      Delete
    2. am testat si eu babylove pe fundul fiului meu, ca prea le ridica lumea in slavi. proasta alegere, a naibii alergie a facut de la ei. plus de la happy, ca dupa astea m-am oprit la pampers (care mi se par cele mai bune) ca prea ajunsese fundul lui front de testari nefericite. dar daca ta-su va decide sa ridice in slavi babylove prin prisma experientei proprii, asta nu inseamna ca voi da ignore blogul doar pentru ca scrie despre ceva ce i-a facut lui fi-miu fundul praf. come on, blogul asta inseamna mai mult decat 3 posturi publicitare (care sunt oricum pestetotpestetotpestetot)

      Delete
  4. Feli, ne stim de mukta vreme. :) niste postari pentru un produs despre care avem pareri diferite te goneste? Restul mai conteaza?
    Plus ca eu am testat serios toate mercile, inclusiv Babylove (care sunt foarte bune) si tot Pampers mi-au iesit mai bune si mai la indemana. Repet nu sustin chestii in care nu cred. Cat despre vaccinari in Africa... Ce sa mai zic... Eu am iphone care e facut din mai multe pacate decat pampers. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca cineva isi ia jucariile si pleaca pentru ca nu e de acord cu ce-ai scris tu intr-UN SINGUR POST, atunci are grave probleme... Asa cum nu poti judeca un om dupa o singura impresie (sau ma rog, o faci, dar esti vai de capul tau, ai zero profunzime si capcaitate de analiza), la fel nu poti judeca un om dupa o singura impresie personala. Constat insa ca hormonul bate neuronul cand vine vorba despre copii. Iar cand iti transformi propriul copil in acel "copil universal", proiectandu-l in TOTI copiii de pe planeta, deci proiectandu-te pe tine in MAMA UNVIERSALA pt toti copiii de pe planeta, inadecvandu-le pe toate celelalte mame REALE... e de mers la psiholog. Sub masca lui stie-tot se ascund tone de spaime, de nevoi neimplinite etc.

      Delete
  5. erata: restul de postari nu MAI conteaza?
    scuze, am scris de pe iphone :)

    ReplyDelete
  6. Citesc de multa vreme pe aici dar nu am comentat niciodata. Imi place cum scrii si e amuzant sa vezi povestea si prin ochii tatalui. Sa stii ca are si el temeri, ca se enerveaza, ca se bucura si tot torentul de emotii care insotesc un copil. Felicitari pentru ca ai avut curajul sa pui punctul pe i si pentru verticalitate. Consider ca putem sa tragem singurii concluziile, indiferent daca suntem de caord sau nu cu produsele pe care le promovezi. Deci eu voi citi in continuare si poate mai si comentez daca tot am spar gheata :) Succes! Petronela

    ReplyDelete
  7. Dedi, aici Mamica Urbana. Sunt de acord cu tine. Asa cum am mai spus cand am avut si eu comentarii negative referitoare la campaniile platite de pe blogul meu, blogul, prin definitie, este un jurnal online, deci pot sa scriu pe el ce vreau, cand vreau, cum vreau, despre cine vreau si pot sa-l monetizez cum vreau/pot/stiu. Cui nu-i place, sa nu citeasca, nu sa-mi spuna mie ce sa scriu pe blogul meu personal.

    Iar daca Mariuca mananca Babylove si Luca Nestle (sa zicem), asta inseamna ca nu esti bun de citit doar pentru faptul ca ne sunt utile diferite produse/bunuri? Hai sa (ne) deschidem ochii si sa invatam sa acceptam ca ce e bun pentru mine, poate pentru tine nu functioneaza. Asta nu inseamna ca iti dau delete.

    Plus ca eu nu stiu cati blogeri se prostitueaza intelectual astfel incat sa scrie despre produse/servicii care nu le-au fost utile lor. Mai ales ca vorbim de copiii nostri aici, despre produse pentru ei, iar mie asta mi se pare o respinsabilitate foarte mare. In schimb, stiu o gramada de blogeri care refuza campanii platite daca produsele nu sunt in concordanta cu credintele/necesitatile (copiilor) lor.

    Hai ca ma opresc aici, simt ca sunt incoerenta, dar mi s-au parut unele mesaje cam cu ochelari de cal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu am refuzat campanii platite tot din acelasi motiv. Mersi de sprijin

      Delete
  8. Dedi, bine ai spus!! Cei care nu au scris in viata lor un articol, nu au habar ce inseamna sa intretii un blog - deci le este simplu sa blameze si sa comenteze. Insa eu am toata admiratia pentru cei care-si rup din timpul personal sa scrie ORICE, macar ca este un articol despre un produs, si pare o forma de publicitate. Sunt bloggeri care din asta traiesc, si este nevoie de mult talent, deci repet - cine nu stie ce inseamna blogging, nu stie nici ce sacrificii face cel din spatele blogului ca sa-i dea continut.
    Mi se pare naspa sa ti se reproseze sa nu postezi nicio reclama, este pur egoism sa-i ceri cuiva sa lucreze mereu voluntar. Si nici macar nu vorbim de nu-stiu-ce sume...Si mai culmea este sa ti se reproseze ca tu ai niste pareri anume - pai sunt alte tale, este blogul tau, cui nu-i convine este liber sa citeasca idei in alta parte! :))
    Mergi inainte si nu-i baga in seama pe carcotasi ;)
    Toate bune,
    Maria.

    ReplyDelete
  9. Eu te citesc de mai multa vreme din umbra! Imi place cum scrii, cum abordezi fiecare subiect!
    Comentariile la acest articol m-au facut sa ies din anonimat si sa scriu si eu cateva cuvinte: am si eu un blog de cateva luni (mi-am descoperit aceasta pasiune recent) si abia dupa ce am inceput sa scriu constant mi-am dat seama ca blogul nu este o joaca. Blogul necesita timp, informare continua, este aproape ca si un copil :)) Iar, daca ai posibilitatea sa testezi anumite produse si sa-ti scrii parerea SINCERA despre ele, completandu-ti bugetul in acelasi timp, de ce sa nu o faci? Probabil vor fi cativa cititori pe care ii vei pierde (desi sincerc nu ii inteleg: mie daca nu imi place un articol pe un anumit blog / nu citesc articolul respectiv si revin ziua urmatoare, poate gasesc ceva mai interesant), dar for fi si cititori interesati de ceea ce ai tu de zis (repet, doar daca iti spui parerea SINCERA)referitor la acest subiect!!!
    Uite, mie personal mi-ar place sa testez&scriu despre produse naturale sanatoase, dar pe mine nu ma contacteaza nici o companie :)

    ReplyDelete
  10. Imi place tare mult postarea ta! Si eu voi citi in continuare acest blog indiferent de postarile publicitare, mai ales daca parerile respective sunt sincere.
    Dar as zice sa scrii mai des. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stiu ca ar trebui sa scriu mai des. Doar ca daca imi pun asta ca target ies texte scremute. E delicat.
      Anyway, mersi mult!

      Delete
  11. total de acord! eu te voi citi oricum, indiferent ca faci publicitate sau nu! felicitari pt cum gandesti si cum scrii!

    ReplyDelete
  12. Sunt de acord ca deciziile le luam singuri, de exemplu nu as folosi produsele cosmetice despre care ai scris, in schimb mi-ar placea o canapea pe care sa putem desena. Totusi, cred ca atunci cand te place multa lume, influenta ta e mare, si deci si responsabilitatea. Dar depinde de tine sa gasesti o cale de mijloc.
    Apreciez sinceritatea, povestirie si emotiile si voi citi in continuare.
    Cu incredere inainte!

    ReplyDelete
  13. buna te citesc de mult si imi place cum scrii .te voi citi incontinuare .am o rugaminte daca se poate, la comentarii sa nu mai fie colorat imi este greu sa citesc multumesc si sper ca nu te supara rugamintea mea cu respect iulia h.

    ReplyDelete
  14. Pe mine m-ai ajutat laudand Manduca; am cumparat de la hiphip pentru ca iesea mai ieftin si puteam trimite produsul inapoi daca nu eram multumita (fata de amazon.de, site-ul meu de suflet).
    Canapea Neoset n-o sa cumpar, pot sa scrie copiii si pe canapeaua mea ieftina de la magazin fara nume din Pantelimon, momentan produsele de curatat tapiteria fac fata.
    Si voi continua sa te citesc :)

    ReplyDelete
  15. Eu te-am descoperit intamplator in seara asta, in timp ce bantuiam pe site-ul Hip Hip, unde sunt clienta de Manduca ( o fericire maxima, by the way, si un ajutor major de un an juma' incoace). Pe scurt, lasa frustratii in treaba lor si tu fa-ti treaba ta, ca o faci bine. Gura lumii e sloboda si de obicei aia raii se aud mai tare decat aia bunii, ca asa e scris sa fie. Dar sunt destui oameni echilibrati care te citesc si te apreciaza, asa ca nu ai de ce sa iti faci griji. Iar legat de scosul de bani din blog, eu una iti tin pumnii, pentru ca scopul e sa poti sta mai mult cu copilul. Eu nu-mi pot permite, serviciul m-a obligat sa ma intorc prea curand la birou, insa macar sunt fericita ca sta ta-su acasa, pe post de bona cu norma intreaga. El lucreaza de acasa si poate sa ingrijeasca si "balaurul", asa ca macar cu atata ma consolez.
    Mult succes si...PUBLICITATE! :)))
    PS - daca cineva s-a simtit vizat de comentariul meu, atunci e perfect! Inseamna ca mi-am atins scopul! :D

    ReplyDelete