Friday, May 25, 2012

Scutece si ficati


Cand n-aveam copil ma gandeam cu multa scarba la ideea de a schimba scutece. Nu cu frica, ci cu scarba. Imi imaginam tot felul de mirosuri si culori de ma lua ficatul doar gandindu-ma. Ne-am tot invartit prin cercuri cu copii si cand scapa vreunul pastila imi intra gheara in maruntaie de scarba, stiind ca si eu voi trece prin aceleasi mirosuri. Nu am gandit nicio clipa la mizeria aia de conceptie cum ca doar mamele schimba scutece - aia e pentru retarzi. Stiam doar ca ma asteapta multa rahat in viitor atat pe mine cat si pe Del, care e mai subreda la partea de bila si ficat decat mine. Deci ma imbarbatam ca eu va trebui sa fiu vidanjerul sef in casa noastra din motive hepatice.

Odata cu Luca a venit si primul cacatzel - o chestie subtire, taricica si negricioasa-petrol. Ne-am uitat curiosi amandoi in scutec, am inhalat cu frica si am zambit vazand ca nu duhneste a hoit. Mirosul era suportabil. In orice caz, odata cu Luca a mai venit ceva - sentimentul ca de drag as putea manca si scutecul plin. Il simteam facut din carnea noastra si era ca o prelungire a mea. Nu avea cum sa imi fie sila de mine. Deci la treaba!

Au inceput sa curga cacateii ( sa curga, am zis bine ) de vreo trei ori pe zi. Faceam cu schimbul cu Del ca sa ne specializam amandoi in paralel si sa nu cumva sa ramana vreunul dintre noi neantrenat. Pe vremea aia era usor pentru ca Luca statea tranquille iar pungile pentru caca miroseau mai tare decat caca insusi. Era de vis sa schimb bebelusul.

A crescut repede cacaciosul si odata cu diversificarea au venit si fiorii la nas si ficatel de am inceput sa dam scuteceala de la unul la altul. Asta, desigur, cand sunt acasa; cand Del e singura, saraca nu are pe cine sa mai arunce vina si ia singura totul in piept.

Sa nu intelegeti gresit, nu se moare din schimbat scutece, ba chiar e haios pentru ca bebelulsul devine din ce mai jucaus in momentele astea si mai mult, dupa ce termini e o mare mandrie sa vezi totul "curat si placut uscat". Si ca tot am citat dintr-o reclama veche la scutece ajung de fapt la durerea mea cea mai mare - nu imi plac deloc scutelcele ( sau pampărșii, cum li se spune popular ). Mi se pare ceva gresit la conceptul in sine - chiloti din hartie parfumata excesiv care arata oribil. E ca si cum ai sta infasurat cu hartie igienica toata ziua. Si mai mult, bebelusii mai stau si ei liberi, la chilot prin casa si cand vad somoiogul ala de hartie pe copil inebunesc. Am ratat multe poze cu Luca din cauza asta. Vestea buna e ca am gasit o solutie - scutece textile. Sunt frumoase ca focul, par comode si placute la atins si vin si cu un sul de hartie care se care se aseaza in locul de interes maxim pentru a nu intina in mod direct textila cu culori maro. Le mai zice si scutece ecologice pentru ca nu le arunci si deci nu umpli campul de la Glina cu ghemotoace mirositoare puse in cate o punga ce se dezintegreaza in cateva mii de ani.

iaca link: http://www.hiphip.ro/collections/all-in-one-si-fitted



Eu am totusi o indoiala la adresa scutecelor astea legata tot de ficat. Nu am avut nesansa sa il umple Luca cu nr.2 si sunt bucuros, pentru ca nu imaginez cum si unde se tine bomba chimica pana la spalare. Momentan le folosim doar cand stim ca suntem safe si cand vrem sa ii facem poze sexy in chiloti. Macar pentru asta si tot se merita sa va luati scutece d'astea.

7 comments:

  1. :) eu nu stiu cum de ati stat departe de ele pana acum.
    Oricum astept sa povestesti cum e cu no2, ca intr-un fel ecologic m-ar tenta si pe mine astea. Mint, nu tin la copaci. Ma intereseaza raportat la copil - si astea par o imbunatatire fata de scutecele deja devenite clasice.
    Alexa.

    ReplyDelete
  2. pai nu stai cu ele nespalate cu no. 2. daca no. 2 depaseste cumva hartia, il iei frumos, il speli de mana, doar cu apa, si il pui la pastrare cu surorile lui, pana ii vine randul la masina:)

    ReplyDelete
  3. Ideal ar fi sa ai macar 10 bucati pe care sa le tot rotesti, statistica dupa fundul lui Luca ne arata ca avem nevoie de 5, 6 pe zi cam asa. Deci, seara le pui la spalat, te rogi sa se usuce peste noapte plus a doua zi, timp in care le folosesti pe cele ramase. Noi ne-am jucat doar cu trei si nu prea am vazut mari beneficii, o sa vedem dc ne luam altele ca sa putem raporta corect despre cat de eficiente sunt. Partea cea mai misto e ca in sf mi-am dat seama cand face copilul pipi si pot aprecia de cate as avea nevoie in mod real:).

    ReplyDelete
  4. Ehe...ma asteapta un lung drum de schimbat scutece,sunt abia la a doua luna :)

    ReplyDelete
  5. Există o chestie specială pe care o folosi pentru a da nr.2 din scutecul refolosibil direct în wc. Dar asta într-adevăr o poţi face doar acasă sau în toaletele care au un loc de schimbat normal şi curat.

    Iar în al doilea rând, pentru cei care folosesc scutece de unică folosinţă, există şi un sistem foarte fain de la Tommee Tippee care practic împătureşte şi sigilează fiecare scutec în parte (coşul are capacitate de vreo 28 de scutece), mirosurile dispar şi nu mai trebuie sa alergi ca disperatul (la general vorbesc) să duci obiectul compromiţător direct la ghenă.

    ReplyDelete
  6. Imi povesteau ai mei cum se ocupau de mirositoarele mele textile. Spalat manual, fiert in oala pe aragaz si uscat pe soba (stateam la casa, asa ca nu aveam calorifere). Repeat de aprox 6 ori pe zi. Cred ca le si calcau, dar asta era cea mai simpla din actiuni. Nu ma pot imagina facand eu asta :) asa ca ma bucur in perspectiva viitorului meu potential copil ca voi beneficia de pampersi. Livia.

    ReplyDelete
  7. https://www.facebook.com/ScuteceTextileSiAccesoriiHandmade

    ReplyDelete